Să vinzi o casă este un proces în mai multe etape. Azi vorbim despre vizionări.
De multe ori când vorbesc cu vânzătorii, mesajul pe care îl primesc de la aceștia este că vizionările sunt mai mult responsabilitatea cumpărătorilor și mai puțin a vânzătorilor. Altfel nu îmi explic cum inclusiv în fotografiile de promovare a proprietății văd de multe ori cutii depozitate prin casă, vase pe blatul de la bucătărie, galeata cu mopul în mijlocul camerei. Aceleași lucruri se găsesc și la vizionări și nu vorbesc aici de proprietăți ieftine. Din experiența mea, ca o vizionare să fie reușită în primul rând vânzătorul are câteva lucruri de făcut.
Dacă și tu ai o proprietate de vânzare, te invit să pui în practică câteva idei.
1. Curăță casa și fă ordine în lucruri. Cu cât casa este mai curată, cu atât este mai primitoare și îi atrage pe cumpărători. Un lucru pe care l-am observat este următorul: atenția pe care i-o acordă cumpărătorul unei case este direct proporțională cu atenția pe care i-a acordat-o vânzătorul când s-a pregătit pentru vizionare. O casă în dezordine, plină de lucruri și praf cu greu va impacta pozitiv un cumpărător, iar acest lucru se va reflecta în ofertele mici pe care le vei primi. Chiar dacă nu ai mobilier nou în casă, dacă este curat vei face cu siguranță o impresie bună în ochii cumpărătorilor.
Bucătăria - blatul și masa ar trebui să fie curate și poți pune pe ele un bol cu fructe sau o vază cu flori. Dormitoarele - hainele toate să fie în dulapuri, paturile libere și aranjate. Baia ar trebui să fie curată și funcțională și ai săpun, prosoape de unică folosință, coș de gunoi curat, la dispoziția cumpărătorilor. De multe ori la bloc balconul este folosit ca spațiu de depozitare, așa că pentru vizionări și el trebuie lăsat liber și curat - degeaba ai un balcon de 5 mp dacă e plin de cutii, borcane, flori - am văzut balcoane în care nu aveai loc sa te miști de ghivece cu flori - și alte cele.
Parchetul, ferestrele, peretii, toate curățate de praf, pânze de păianjen, pete etc.
Evident și curtea trebuie curățată, poate chiar puse niște flori de sezon, grătarul și el să arate ca și cum poate fi pusă carnea pe el în orice moment.
2. Dacă vinzi casa mobilată, asigură-te că este ordine și în dulapuri, în frigider, în debarale și poți lăsa ușile de la dulapuri și debarale întredeschise, ca un semn ca îi încurajezi pe cumpărători să le deschidă și să poată vedea cât spațiu au la dispoziție.
3. Aerisește casa și aprinde luminile în toate camerele, ca atunci când intră cumpărătorii să poată explora în voie peste tot. Trage jaluzelele în așa fel încât să intre cât mai multă lumină naturală în casă. Atenție la bețișoare parfumate sau alte tipuri de parfumuri, din experiența mea este mai bine să le eviți, nu știi niciodată la ce sunt alergici cumpărătorii sau ce mirosuri le creează o stare negativă și chiar dacă inițial le plăcea casa, i-ai îndepărtat. Dacă decizi să le folosești, alege ceva cât mai neutru.
4. După ce prezinți casa și punctele ei forte, lasă-i pe cumpărători să o mai exploreze o dată singuri și retrage-te în bucătărie sau într-o cameră, asigurându-i că ești acolo să le răspunzi la întrebări. Văd de multe ori vânzătorii conducându-i pe cumpărători prin toată casa, cu grijă, nu cumva să deranjeze ceva sau să le menționeze toate lucrurile pe care ei le consideră importante. Din experiența mea, atunci când cumpărătorii vizitează casa în ritmul lor și atenția lor este focusată pe casă, nu pe ce le spui tu, ai mai multe șanse să vinzi. Desigur, dacă ai o casă pe 2 etaje, de 200 mp, atunci poți să fii ghid pentru cumpărători încercând, totuși, să păstrezi distanța. Este indicat să fie în casa cât mai puține persoane din partea vânzătorului, una este suficientă.
5. Dă-le spațiu cumpărătorilor să se consulte, să poată vorbi între ei fără teama că îi auzi și poate nu îți place ce auzi. Cumpărătorii au nevoie să se simtă relaxați, ca acasă la ei, să își spună unul altuia ce le place și ce nu, ce impresie și-au făcut, ce ar modifica, cum ar amenaja etc.
Partea a doua urmează peste o săptămână. Până atunci, m-aș bucura să îmi împărtășești experiența ta în procesul de vânzare a unei case.
Foto de aici.