În această săptămână avem partea a doua a acestui articol dedicat vânzătorilor de case. Prima parte o găsești aici.
6. Asigură-te că aerul condiționat și centrala termică funcționează și le poți porni la nevoie și că temperatura în casă este una plăcută. Dacă este vară și cald afară, îi poți servi pe potențialii cumpărători cu apă rece, dacă este frig, poți avea pregătit un ceai și niște biscuiți ambalați individual.
7. În cazul în care ai copii mici in casă, bebeluși care stau pe jos, te poți asigura tu că ai la dispoziție acoperitori pentru pantofi (botoșei) pe care sa îi oferi cumpărătorilor. Oricum, și dacă nu ai copii, să îi pui să se descalțe poate fi o idee mai puțin bună - nu sunt niște musafiri sau prieteni care vin în vizită, așa că beneficiază de un ”tratament” diferit.
8. Asigură-te că dacă ai animale de companie, are cine să le scoată din casă la plimbare sau că le poți duce la un vecin până faci vizionările. Mi s-a întâmplat să ajung în case unde erau unul sau mai multe animale și de multe ori se întâmplă 2 lucruri: fie atenția cumpărătorilor este distrasă de la casă la animal, căci acesta este simpatic și îi urmează peste tot și implicit și discuția deviază de la casă la animal, fie animalele devin chiar agresive cu persoanele pe care nu le cunosc, latră, fac gălăgie și vizionarea este un fiasco total. Să alergi după 2 câini prin casă când ai 2-3 persoane la vizionare nu este chiar plăcut, nu? Când scopul tău este să vinzi, asigură-te că în primul rând tu nu îți pui bețe în roate.
9. Știu că este indicat ca o recomandare să înceapă fără negație în față, dar de data aceasta nu știu cum să spun altfel. Așa că nu fă în casă lucruri mai puțin obișnuite când ai planificate vizionări. Ce vreau să spun mai exact cu asta? La un moment dat lucram pentru niște clienți cumpărători, iar vânzătorii unui apartament de bloc pe care l-am vizitat împreună cu ei făceau vin în casă. Ai citit bine, vin. Aveau 2 butoaie imense (eu am 1.60 și erau aproape cat mine de înalte), pline cu struguri sau must, nu mai știu exact, oricum, fermenta iar aerisirea nu era cea mai bună. Ca atare, atenția clienților meu cumpărători a fost destul de deturnată de la apartament și am plecat repede de acolo! Eram într-o zonă foarte normală a Bucureștiului, cred ca e important să specific asta.
10. Pregateste un releveu (schiță) al proprietății pe care potențialii cumpărători să îl poată lua cu ei sau să îl poată fotografia. Și un extras de carte funciară este bine să ai la îndemână, acesta arăta dacă sunt sau nu sarcini pe proprietate, se poate vedea numărul cadastral și numărul de carte funciară, adresa completă și cumpărătorii vor vedea că ești pregătit pentru vânzare. De nenumărate ori am auzit “vă trimit releveul pe email/whatsapp” și nu l-am mai primit, iar asta poate descuraja cumpărătorii.
11. Încurajează-i pe cumpărători să îți dea feedback înainte să plece, să îți spună cât de bine li se potrivește casa ta. Îți recomand ca indiferent ce vor spune, să nu iei lucrurile personal. Este părerea lor și atât. Folosește-te, însă, de acest feedback pentru a-ți îmbunătăți strategia de vânzare.
După cum vezi, e ceva de muncă atunci când te pregătești pentru vizionări. Te asigur că potențialii cumpărători vor aprecia efortul tău și munca ta va fi răsplătită cu oferte de cumpărare serioase.
Tu cum te pregătești pentru vizionări, când ai o casă de vânzare? Mi-ar plăcea să îmi împărtășești experiența ta!
Foto de aici